Saturday 8 April 2023

Usaha saya dalam saham; Saya tidak putus asa.

 Semalam saya cuba buat kiraan..

saya rujuk website i3 investor berkenaan Target Price (TP).
saya masukkan dalam excell. Dan mula buat kiraan...
Untuk dapat begini dengan kenaikan begini, berapa modal yang diperlukan.
Cuma sy belum tahu bilakah akan berlaku harga TP> ini adalah misteri. saya belum sampai tahap ukur perkara tu. Cuma cikgu saham saya pesan, beli saham setiap 3 bulan.
kenapa sy buat kiraan kerana saya telah saksikan banyak kaunter
yang buat otak saya berfikir.
Contoh Bonia... dulu harga hanya 20sen... kini dah berapa.. semak lah.
Contoh Pertama... dalam rekod sy harga awal ialah 0.09 kini dah RM2.20.. byk tu...
Contoh AHB harga sebelum covid atau masa covid (tak silap saya _ 0.05.. semalam dah 0.11.
benarlah kata2 penulis2 buku pelaburan--- "Long term".

No comments:

Post a Comment

Peringatan kematian kerana ianya pasti...

 Dalam sebuah riwayat di kisahkan, apabila kita dimasukkan ke dalam kubur, badan kita bersandar dengan batu, tanah dan kain kapan.. Akhirnya...