Wednesday 15 October 2014

Lima Bulan

saya menyahut cabaran berkahwin...
hahaha
akhirnya saya berkahwin
setelah sekian lama dikatakan ketakutan.
semalam sejak saya update status
pasal saya naik komuter 
pegi kerja... ada 4 mesej yang saya terima...
secara pukulratanya... masing2 meneka sebab minyak naik 20sen!
daripada 4 mesej tersebut... tak perlu saya replynya.
itu biasa bagi saya. Bukannya saya tidak biasa dengan kenderaan awam.
Walaupun bukan lama di KL Menjerit... sejak sambung belaja di UM,
macam2 saya dah cuba. Saya ada buku catatan yang saya sendiri catat aktiviti saya.
jalan kaki..selalu
naik basikal..dah - bila nak beli basikal ni..
naik motor... tkder lesen lak tu.. dah..
bas...(cuma bas mini tk merasa... cuma sempat tengok kartun jer)
bas.. jika naik bas saya pasti tido. saya bawa selimut. Ni kalau balik kampung la.
dulu bas kl ni... tajuknya intrakota... hanya 90sen ke mana sahaja. Jimatt!!!
taxi... tapi sepupu selalu pesan, hati2 naik taxi... sbb pengalamannya pernah tengok org kena 
culik. Kesian. tkper, InsyaAllah saya hati2.
ok, monorel saya dh sampai.. semua bergegas nak naik... oiittt jangan  berebut ya, 
berdiri pun ok lah.. tadi pegi Etiqa.. naik Monorel, naik LRT. enjoy!!!.
  • Orang Tua-Tua Kata, 
  • 5 Tahun Perkahwinan (Fasa 1)
  •  Sentiasa Di Uji Dengan Kesempitan & Kekurangan Harta
  • (Ada Je Yang Tak Cukup, Kena Banyak Belajar Sabar)
  • Masuk 10 Tahun Perkahwinan (Fasa Ke-2)
  • Allah Dah Mula Buka 1001 Pintu Rezeki Ke Arah Stabiliti.
  • Masuk 15 Tahun Perkahwinan (Fasa Ke-3) 
  • Kehidupan Lebih Simple Tetapi Stabil Dari Segala Sudut.
  • Mudah-Mudahan Allah Memberi Kemudahan & Kekuatan Dalam Menjalani Kehidupan Bersama

1 comment:

  1. Dulu pernah naik bas mini tahun 90an.. Duduk rumah sepupu di Kampung Pandang. Kalau komuter warna pink tu khas untuk 'ladies'..tapi bas mini pink no.25C tak kire jantina..semua boleh naik..Sempoi je naik public transport nih..Kat KL mana nak park keta..baik naik teksi atau naik public transport..tak payah pikir nak park mana..lagipun jauh perjalanan, luas pandangan !!!

    ReplyDelete

Bertindak Hari Ini Segera: Start Investing

Assalamualaikum semua Salam 16 Ramadhan.  Hari ini saya ingin kongsikan sedikit penulisan untuk dikongsi kepada kawan2 semua, dan kita sedia...